fredag 31 juli 2009

Sommaren är....här...

Gillar inte Ledins - Sommaren är kort, den nästan regnar bort. Och en så deppig text till en hurtig melodi känns lite jobbigt. Känns som om man ska ha ångest varje dag som det är sol för dååå ska man ta vara på sommaren, hjälp!

Vi har haft det bra hittills trots att vädret gett lite varierande kompott. Visst är det härligt att bada och få sand mellan tårna, men det är helt ok med regn och umgås med dem man älskar. Eller hur?

När det inte är badväder kan man dessutom passa på att ligga i svalt sovrum och läsa böcker. Jag har tagit emot lite tips jag fick förut.

Har gladeligen slukat 4 böcker av Mike Gayle. Tack för tipset! Härliga böcker som jag kan rekommendera vidare. Som att käka goda chokladbitar. Lyckades äntligen läsa Tyskungen och Sjöjungfrun av Camilla Läckberg. Men en bok som jag var tvungen att läsa flera gånger (den är tunn) var "Hur man botar en fanatiker" av Amos Oz. Han är helt underbar!

Nu ska jag kasta mig in i Mary Higgins-Clark. Ska bli spännande att se hur den bekantskapen utvecklas.

Och förresten - släktingarna kom, vi hade kul. De åkte - Göteborgsbesök kom, vi hade kul. Sedan var vi hos föräldrarna och kraaaamades mycket. Igår var vi på Birka med god vän, kul+intressant+härlig sommardag.

Nu väntar en tur till vänner i staden jag lämnade för X antal år sedan. Längtar fortfarande dit emellanåt, men det är väl egentligen till människorna jag längtar. Ska bli härligt att få krama om några av dem!

Ha det gott! Igelkott!

1 kommentar:

backastugan sa...

I år stämmer Ledins låt, det mesta regnar bort.
Jag vill ha sol o värme, men det är på väg säger dom...
Det går åt rätt många böcker i regnet/solen så jag har traderat mej. Har köpt 5 böcker eftersom jag lånat för få på bokbussen. Får jag låna Tyskungen o Sjöjungfrun av dej?
Ett bra citat: "Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt"

Kram