måndag 12 november 2007

Ohipp helg :)

I helgen hade jag tänkte ha fruhippa för tant Bruun. Det visade sig inte vara lätt med aktiviteter i november... Chokladprovning lät ju härligt, men det gick inte om man var nötallergiker..nähä. Smida ett eget smycke i en av smedjorna går jättebra...på sommaren. Glasblåsning - nej vi gör inte sånt längre. Hmmm...spela minigolf inomhus - javisst men inte just denna helg då det är tävling..jaha...Nämen då tar vi och bokar en flygning med en Cessna - javisst men det går inte för det är för dåligt väder...Idéerna var många och avslagen ännu fler.

Vad det bidde? Det bidde mer myshelg hemma med lite bokpresenter, god mat och lite sightseeing. Lite konstiga tavlor hann vi med och lite kondisgott. Fast nästa gång tar vi med egna pulkor och åker med eller hur? Hoppas hon var nöjd trots uteblivna aktiviteter..

Det var härligt att ha henne här på besök och jag förväntade mig att hon skulle komma nerför trappan imorse. Så fort man vänjer sig! Tänk att det finns dom som inte gillar att ha gäster...konstigt.. De kanske inte får så trevliga och lättsamma gäster som vi. Jag vill gärna att hon kommer tillbaks imorrn! Och gärna fler vänner - välkomna välkomna!

Just nu längtar jag efter en tur till storstan, gå på julmarknad med lilla nunnan och träffa spåmadam.

Annars hann vi med 2 barnkalas och shopping samt lite fars-dags-firande. Mannen blev glad över sin Magnus Uggla CD. När jag säger åt dottern att ta i när vi snyter näsan skrålar hon "För kuuung och fosterlaaand".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Julmarknad låter toppen. Spåtanten hade väldigtr mycket rätt även om jag ju i min enfald trodde att ringen var menad för mig. Men visst var det kul att få gå på bröllop.
Ska bli spännande att se vad som händer nästa år.

Anonym sa...

Vadå uteblivna aktiviteter? Det blev ju både skrattkramper och prinsesskramar. Kan det bli bättre? Undrar förresten om humlans man blev lika glad för sin fars-dagspresent

Anonym sa...

Å vad bra, visste inte vad tant bruun väntade sig på en fruhippa. Jag har gått och tänkt på limdroppet och lilla ägget :)
Jodå, båda männen blev glada, den ena mer överraskad kanske.
Yolanda...where are you?