måndag 28 januari 2008

Måndagsblues

Den här dagen blev lite uppochner. ingen ville vakna imorse så det blev panik och kaosmorgon. Jag hann fixa lite ärenden innan blixten slog ner i skallen. Ajaj. Hade tänkt göra lite mer än så.

Helgen som gick blev lugn och mysig. Vi var på museum, barnutställning och fikade på kondis. Kalaset blev inställt och ingen skridskoåkning bidde det. Istället en massa mys hemma med spel, god mat, godis och allmänt hemmamys. Behövs sådant också.

Nu hoppas jag snart att vi får igång skribentträffar. Verkar bli av...kanske redan nästa vecka. Ser fram emot det. Skrivandet har ju legat helt nere sen....november.... Känner att skrivlusten börjar komma tillbaks. Nu får bara alla maskiner sluta lägga av så ska det gå bra... Fast det finns ju penna och papper också :)

Idag fyller systerdottern år och firar i Melbourne där hon skaffat en lägenhet. Spännande!

Nu ska jag betala räkningar....helt ospännande...fast ja lite...om pengarna räcker ;) Ha det gott igelkott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen hejsan. Jag minns dig lite vagt. Det är du som är nästan Åsa Larsson.

Anonym sa...

Härligt att du är tillbaka igen! Visst är det eländigt med alla dumma apparater som lägger av ibland!
Vår telefon funkar ju som tur är, äntligen, men inte internet hemma. Känner mig så isolerad! Tur att jobbet finns, och främst min dator med internet, förstås ;-)

Anonym sa...

Haha! Hur är man när man nästan är nån annan? Halvscizzo? Bara på tisdagar:) Roligt att titta in och få kontakt med er. Har saknat det!