söndag 3 februari 2008

Andas.....

...är klart underskattat inser man när det inte går att andas med magen utan bara högst upp i bröstet. Stundtals känns det som en hjärtattack, men numera vet jag att det heter något så simpelt oc hointressant som låsning....låsning...Hm...

Tur att jag har en sjukgymnast som kan låsa upp mig ibland. Men fy attans för att bli ihopknölad till en boll och sedan en karl som hänger över en och trycker till tills det knakar...Huga.

I fredags blev det 5 knak och jag kunde äntligen andas. Hurra! Tack för det kära sjukgymnast.

När jag trött och mör lyckades ta mig till 18-årskalas fick jag kommentaren att jag såg trött ut. Och den klämkäcka människan föreslog att jag skulle sova när jag var trött.... Va? Vad svarar man på sånt. Finns det människor som tror att man VÄLJER smärta och sömnbrist? Hm...

Kanske tror de att vi som inte sover gör något särdeles särskilt spännande och hemligt? Ledsen att krossa en sån illusion ;)

Ett klokt ordspråk - när man är frisk har man många önskningar, när man är sjuk har man bara en.
Går bra att byta ut frisk mot pigg och sjuk mot trött :)

Nu ska jag natta liten flicka utan sömnproblem. Natti natti

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaaa! Sömn är klart underskattat....man kan bli både sjuk och psykstörd av att inte sova. Det är ju en känd tortyrmetod att störa någons sömn....