måndag 22 juni 2009

Nytt boktips

Läste ett nytt boktips. Istället för att välja bok på framsida, titel eller något liknande så kan man helt enkelt slå upp sidan 69. Läs den sidan och bestäm sedan om du vill läsa boken - ett tips från John Sutherland i The Guardian...

Fast för egen del så känner jag att då har jag ju fått veta saker som jag kanske hade blivit överraskad över annars. En del spänning går förlorad..

Jag känner ju folk som läser sista sidan först också....

Nån som har bra tips på sommarläsning? Jag är utan bok....

4 kommentarer:

Kinna sa...

Jag brukar alltid slå upp en sida mitt i och tjyvläsa lite - annars vet man ju inte om man gillar språket i boken ju.

Och jag har slutat läsa sista sidan... Fast det beror på om det är läskigt eller sorgligt förstås, då vill jag veta om det är värt att fortsätta :)

Har tyvärr inga boktips. Hinner aldrig läsa mer än mitt i och sista sidan...

backastugan sa...

Har du läst ut Parfymen av Patrik Suskind??? den ÄR bra... oväntat slut......... Tänker läsa den igen när du lånat färdigt, men jag vill INTE ha tillbaka innan du läst till sista ordet!

Jag läser baksidan o sen från första till sista sidan. Har jag börjat måste jag läsa färdigt, även om den är dålig... kan ju bli bättre/sluta bra... oftast inte... men blir ni inte nyfikna???

De svenska favoriterna hoppar jag över, men några utländska deckare.
Clark, Mary Higgins, alla
Deaver, Jeffery, alla (puls massor!)
Follett, Ken, alla

Har du redan läst dom?

Kram

Jag sa...

Kinna- Jasså har du verkligen slutat läsa sista sidan...hm...Min mamma gör det fortfarande. Tycker det är konstigt att hon vill det när hon läser deckare, men hon vill inte läsa sorgliga saker...

Backastugan - tusen tack för tips. Ska ta en tur till bibblan när kalassvängen är över...Har reserverat Obamas bok - att våga hoppas.

Rakel sa...

Allt med Mike Gayle är bra. Min favorit är Wish you were here