tisdag 22 september 2009

Regnet det b ara öser ner...

Häromdagen tittade jag och dottern på filmen "Singing in the Rain". Lite småjobbigt eftersom den är textad och jag får läsa alla repliker + sjunga alla sånger också.. Men roligt är det att uppleva något med min tjej som jag upplevde med min mamma. Jag minns hur vi satt och tittade på gamla musikalfilmer och svartvita filmer när de kom som matinéfilm vid 15-tiden på dagen. Min kompis kom och knackade på och kunde inte alls förstå charmen i det vi tittade på. Det är ju SVARTVITT sa hon som om det var helt vedervärdigt. Mamma och jag tittade oförstående på henne som inte alls var inna i samma magiska värld som oss.

Nu öser regnet ner ute och jag har ingen alls lust att dansa i regnet, snarare sova... Måste vara åldern... för dottern vill gärna hoppa jämfota i vattenpölarna!

3 kommentarer:

Snusmumriken sa...

Sova är skönt!

backastugan sa...

Men nu har det blivit vinter o snö.. så länge det nu varar... hoppas över jul allafall..
Kram

matts sa...

jag kollade också
på fred och ginger