fredag 15 maj 2009

Bästa peppen nånsin!

Ibland trillar man ihop lite lätt inuti och tycker livet är lite tungt. För min del har det varit kroppen som varit jobbig under en längre period. Men också alla sommarplaner runtomkring mig och alla sommarhurtiga broschyrer har gjort mig lite depp. För vi har inga fasta planer för sommaren... Bara lite spretiga grejjer här och där. Sen försvann någon som jag trodde var min vän. Det är aldrig lätt. När en vänskap tar slut eller rinner ut i sanden så är det en slags separation som kan göra lika ont som en skilsmässa från en partner, eller ibland ännu värre.

Men då kommer guldvännerna in och skiner upp det grå med världens starkaste lampor! Tack älskade vänner som "älskar knyttet"...hihi.. ibland behöver man en påminnelse att det finns härliga människor som tycker om en!

En alldeles särskild vän som har ett varmt hjärta peppade mig med bästa peppen någonsin. Hon och jag ska åka till London och gå på konsert! Hurra! Ja inte nu utan det är en julkonsert så det är ett halvår kvar...men det är liksom nästan ÄNNU bättre att det inte är nu! För då får jag längta och tänka på det lääääänge och liksom suga på kolan innan jag sväljer den...åå vad dålig liknelse, men ni förstår?

Igår blev det liksom verkligt och inte bara en dröm när vi bokade flyg...Fniss..
Så nu har jag en kul sak med syrran i september och Londonkonsert med underbara vännen i december... Så vem bryr sig om tråkiga sommaren :)

Tusen tack du underbara goa vän! Tusen tack ni som hör av sig även när jag är trist och sängliggande! KRamar i lass till alla underbara vänner!

3 kommentarer:

Kinna sa...

Kram själv - och här är lite mer att suga på ;)

http://www.youtube.com/watch?v=VFBhM5LADLA

backastugan sa...

Hoppas kroppen blir bättre snart. Tror du sommaren blir tråkig? Det kan vara skönt att bara ta dagen som den kommer, kanske en liten utflykt.

Kram

Rika sa...

Kinna - tack för en till länk till Rufus. Mersmak, ser fram emot CD :)

Backis - jo, lite bättre är det nu. Nej inte blir sommaren tråkig, menade bara att nu har jag nåt fantastiskt att se fram emot i december så jag behöver inte ha sommarplansångest :)
Sommaren ska bli härlig, flexibel och kanske rätt social.
Jag tror jag tror på sommaren, jag tror jag tror på sol igen!
Kanske blir det en skrivarsommar?!