torsdag 12 juli 2007

Vad är semester? Vad är svenskt?

Semester känns som om det skulle betyda vila. Men är det någon som gör det? Vi har mest sprungit runt som hönorna i "flykten från hönsgården". Fast vi har haft roligt förståss. Vi hann med 5 kalas på en vecka. Inte alla hemma hos oss...bara 3 ;)

Nu kommer efterlängtat besök till helgen. Både på fredagen när det blir smålänningsbesök och på lördagen när varmt efterlängtad vän dyker upp. Tänk vad konstigt det är , ibland händer ingenting och ingen hälsar på och så helt plötsligt är det nån slags ketchupeffekt :) Jättekul! Får troligen besök från kungligheter också. Dottern är eld och lågor :)

Annars blir det väl en sväng till torpet med dottern eftersom mannen bestämt sig för att bara ha 2 veckors semester. Alldeles för lite, tycker jag, men han är ju vuxen. Tror att han tänkt sig en solresa i höst....men jag kan ju inte planera eftersom jag inte vet när SVT tänker boka in mig.

Ikväll har vi tänkte trolla fram solen och gå på picnic+ titta på veteranbilar. Jag vill ha en MG eller en Ford Cortina...om jag hade pengar..truddeluddeluddelej...Nej då skulle jag nog inte köpa en bil i alla fall utan dra iväg på en långresa. Ami drar iväg på resa till "land down under" dagen efter julafton. Och till mitt älskade Nya Zeeland ska hon också. Ååååå jag känner hur det ropar på mig att åka dit.. Dumma tomma plånbok. Ska köpa en ny plånbok full med pengar. Går det?

På lördag blir det ukrainsk fest och vi tänkte ta med något typiskt svenskt som present.....vilket innebär att vi inte köpt något. Vad är typiskt svenskt? Nån som har ett hett tips? Känns lite trist att köpa dalahäst, träskor med curbits eller sill &potatis....Hjälp??!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jantelagen är typiskt svenk. Men inget vidare kul att ta med som present :)

Jag vilade. Tillbringade två hela dagar på soffan med en bok och Tour de France på tv. Och inte led jag av det. Fast ryggen knotade lite...