tisdag 31 juli 2007

Böcker lästa under juli månad 2007

Snabba Cash/Jens Lapidus
Spännande roman om stockholms undre värld. Känns verklighetsnära och är intressant, men...jag vet inte jag har ett men... Jag kan inte riktigt förstå att boken blivit höjd upp till skyarna. Kanske är det språket som stör mig. Det korta - abrupta, det som numera är "inne". Som ordekvilibrist föredrar jag hela meningar med verb och hela baletten :)

Fördömd/Johanna Hildebrandt
Spänningsroman med övernaturlig touch. Gillar att lite av stämningen från Freja och hennes sejd kommer med.

Fågelbovägen 32/Sara Kadefors

En bok som rör vad som utmärker en god människa. Och kan man rädda någon som inte beter sig som ett offer? Jättebra bok, suverän bok att ha att diskutera. Kände att jag behövde någon mer som läst den direkt.


Duck City/Lena Andersson
Skruvad ironi om vårt samhälle och fokuseringen på mat, fetma, bantning och socker. Inte en favoritbok, men ok.

Fladdermössens by/Dario Fo
En biografi som koncentrerar sig på tidig barndom. Inte alls lika spännande som Dario Fos dramer.






Inga kommentarer: