tisdag 4 december 2007

Ritsch Ratsch Fili BOOOOM!

Sa det förra måndagen när jag skulle skynda till dagis och hämta lilltjejen. Plötsligt hade fötterna lämnat marken samtidigt och var uppe i luften. Ajaj blev det av det.

När jag var hos sjukgymnasten frågade han hur det gått med "Sista resan"...uppmuntrande när man mår kass :) Nä han menade förstås "slutet på historien". "Mitt" avsnitt har inte dykt upp i rutan än...självklart kommer det sist. Likadant var det i skolan, jag fick alltid ta spruta näst sist i klassen...

Om nåt annat hänt? Nja, har varit rätt lugnt efter "the big fall"...eller niagarafallet ;) FAst en kul sak har jag gjort ändå. Jag har provat att spela didgeridoo. Det var hur kul som helst. Jag vill gärna prova igen. Hon som gav oss en lektion sa att jag hade en "grym baston". Jag blev jätteglad fast jag inte har en aning om vad det innebär.

Idag har jag plaskat i varmvatten och försökt räta ut pingisbollen på halsen... Nääääe inte mitt huvud utan muskelknöl faktiskt...!!!! Tack till plaskvännen som körde programmet med mej.
Nu ska jag trilla isäng. Bildligt talat alltså...har köpt broddar förresten. Lite pensionärsvarning...fast jag har dom bara utomhus :)
Gunatt

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tant = power! En "tant" med broddar och grym baston - WOW! Didgeridoo är häftigt. Har provat. Fick inte ett ljud ur den... Men de som kan - respekt!

Anonym sa...

Tack själv. Utan dej hade jag inte fått njuta av det varma vattnet.
Kram

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Men det var väl bra att tant skaffat broddar. Tant ska vara rädd om lårbenshalsen. Tihi

Elin Jensen sa...

Hej! Jag läste ditt lilla inlägg om din "pingisboll" på halsen och jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig.
Jag har nämligen en likadan och jag är livrädd för att det ska vara någonting farligt. =(
Läkaren säger att det förmodligen är någon form av muskel/ spänningsknöl som jag har, och nu på måndag ska jag göra ett ultraljud på den.
Även fast det bara är två dagar kvar till ultraljudet så är jag livrädd! Jag kan inte fokusera på något annat än knölen.
Och om man googlar på "knöl på halsen" så får man ju inte upp några lugnande svar direkt.
Så nu vänder jag mig till dig i förhoppning om att du kanske skulle kunna berätta lite om hur din knöl var, om det gjorde ont, var det gjorde ont mm.
Jag ber dig, snälla, det skulle förmodligen lugna mig något oerhört! Du kan maila mig på:
jensen_blomquist@hotmail.com
Kramar ifrån Elin