tisdag 19 februari 2008

Det smittar verkligen

..när någon är glad och positiv. Men usch vad mycket starkare påverkan det är om någon är sur och negativ. Har ni tänkt på det? klart ni har.

Tänk vad mycket det betyder det där lilla som någon man möter under dagen gör. Ett ord eller ett leende från en främmande människa kan påverka någons dag.

När jag parkerar är jag alltid rädd att ha betalat för lite så därför är det alltid tid kvar på biljetten när jag åker därifrån. Därför brukar jag ge bort min biljett till någon som just kommer. Läste ett bra tips att främja sopsortering och återvinning. Ställ dig vid en återvinningsstation och när det kommer en återvinnare - ge en kram :)

Det är inte alltid de stora gesterna som gör det. De små sakerna vi gör har stor påverkan. Ha en bra dag, med leenden och kramar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, skulle du vilja hjälpa mig med en krönika? :) /Sevims dotter.

Anonym sa...

Javisst! Gärna. Be din mamma om min mailadress och skicka den dit. Kram/Rika

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the MP3 e MP4, I hope you enjoy. The address is http://mp3-mp4-brasil.blogspot.com. A hug.