onsdag 13 februari 2008

Är det du som.....

....heter rika och var på TV i det där litteraturprogrammet? Sa en kvinna häromdagen.
Jodå jag svarade jakande att det var jag. Då fick jag en massa positiva ord och ett trevligt samtal. Dottern var inte lika intresserad och tyckte att det räckte med hälsningsfrasen. Så kvinnan ifråga sa - Är det någon som frågat din mamma det förut?
Dottern anlade en tonårsmin och sa - Ja, hela tiden faktiskt!

Fast lite kul är det allt. För mig känns det nämligen som om det som hände i augusti/september och spelades upp i december är en evighet sedan. Fast det är ju 2 månader. Men det har blivit ett minne bland andra roliga minnen. Då är det extra roligt att det fortfarande kommer fram människor som minns min lilla stund i strålkastarljuset :)

När jag berättade för mannen att jag blivit finalist då i höstas sa han:
- Aha...då blir du "känd från TV"!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bada inne??????????
Är du inte klok?????????
Jag hamnar minsann i den där hemska vidriga tortyrkammaren alldeles för ofta. Matte påstår att jag är lerig och luktar illa och andra dumma mänskliga påhitt!
Bada ska man göra ute i sjöar.
Idag var jag och kollade en ny sjö men onödiga isen låg på den.
Fast det sitter en skylt där så matte påstod att jag inte ska bada i den.
Bild på den skylten kommer i min blogg ikväll.
Matte har inte hunnit skriva nånting på länge säjer hon.
Men ska bli av.
Skrivarcirkel ska hon fundera på.

Anonym sa...

Ja nog är du min vän o idol o kändis alltid. Ett litet förtydligande- jag pussar signerad DVD efter jag tittat och den matas ut hel o fin.
Kram