tisdag 5 februari 2008

Väljer vi själva?

Ibland händer saker som får en att undra över världens tillstånd. Är det så att vi har fria val eller är allt förutbestämt? Har vi själva funnit och valt våra nära vänner eller kände vi dem redan sedan förut?

Låter det konstigt? För några av er låter det helt naturligt och för andra som ren gallimatias. Några av mina vänner har fått mig att fundera över det här. Det finns för många faktorer för att avfärda det som tillfälligheter.

För vissa människor känns det jobbigt att fundera på det här viset och kanske till och med helt onödigt. Men för mig känns det som ett pussel som jag sakta får bit för bit till. Det är spännande, men ärligt talat vill jag inte se hela pusslet utan bara ana. Någon som har en aning vad jag pratar om :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det har jag...;-) Vore spännande att forska i var vi träffats förut! Stor kram på dig och tack för vår lilla pratstund!

Anonym sa...

Mmm, håller med.

Anonym sa...

Nope. Har ingen aning? Däremot är jag inte riktigt normal i andra situationer. Matade precis ut en signerad DVD som jag pussade på.
Kram

Anonym sa...

Ibland är det lite spöken i vrårna och tomtar på loftet :) Kul du gillade DVDn....men man ska titta på den faktiskt :)