torsdag 16 oktober 2008

Berg-och-dal-bana

Livet är som en berg-och-dalbana och vissa dagar verkar man åka runt på karusellen från morgon till kväll! Nu menar jag inte bokstavligt utan känslomässigt. Igår var en sådan där dag när det tråkiga vändes till roligt till tråkigt till roligt osv...

Till slut blir man nästan bedövad och orkar inte känna mer. Tur att det finns vänner som drar iväg med en ibland. Igår gjorde en vän det. Jag slapp sitta här framför dator och telefon och vänta på beslut. Vänta vänta vänta...usch!

Först var jag lite orolig för bussresan eftersom jag får lite lätt panik av att inte kunna kliva av när jag vill eller åka hem. Men Postafen är bra för fler saker...fast inte för att hålla sig pigg förståss. Bussresan gick bra och J&jag köpte lotter för vi kände oss tvungna att sponsra resan lite. Tre lotter var blev det och vi pratade mycket och länge om att ingen av oss någonsin vann någonting i lotterier osv.

Åbergmuseét var väl värt ett besök. Fina+roliga tavlor och många samlarobjekt med mest Musse Pigg. God mat, trevligt sällskap och djungelkojan var också kul. På vägen hem drogs lotterna i bussen. Först vann J, sen vann jag, sen vann J!! Helt otroligt! Glada som små barn på julafton gick vi sedan hemm i mörka blöta natten med våra vinster :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till vinsten!!! Ibland är det kul bara att vinna för en gångs skull, oavsett vad man vinner.