fredag 26 oktober 2007

Barns humör

Tänk om man kunde svänga i humöret lika fort som ett litet barn gör. Det är så fantastiskt att se moll bli dur så snabbt och av så små faktorer. Min lilla tjej var brännhet hela onsdagsnatten och det blev inte mycket sova av. När hon vaknade orkade hon ingenting. Och då menar jag ingenting. Det är väldigt ovanligt för henne. Även när hon har 39 grader brukar hon VILJA göra saker och även göra en hel del, kanske i lugnare tempo än vanligt...men apati är ovanligt.

Det var så illa att hon inte orkade gå till toan utan måste bli buren. Och då menar jag MÅSTE för hon vinglade och ramlade när hon gick själv. Så vi tog oss till farbror doktorn. Där piggnade hon till som vanligt och jag fick den vanliga "jobbiga-mamma-blicken". Men efter två doser alvedon så kollade de tempen och den var över 39 då!!!

Det blev en tur till apoteket och jag tyckte synd om lilltjejen. Livet var hårt och svårt och väldigt besvärligt för henne. Hon vinglade och satte sig överallt där det gick fast promenaden var typ 10 meter. Prexis bredvid apoteket finns en kiosk så vi gick in där och köpte en glass att äta på vägen hem och en klubba till efter penicillinet. Sedan satt min lilla flicka i sin röda bilbarnstol och log. Och så sa hon - Glass och klubba. Det är rätt roligt att vara sjuk!

Så fort kan det vända för ett litet barn :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Glass och godis ska man ha när man är sjuk. Helt rätt!