tisdag 30 oktober 2007

Vinkla mig hit och vinkla mig dit

Det är otroligt hur lätt det är att få något att låta annorlunda bara genom att välja ut några få meningar ur sitt sammanhang. När 3 meningar skrivs ut för att visa hurdan man är önskar jag att jag hade fått välja själv....

Vad jag pratar om? Jo SVT har nu lagt ut avsluten som finalisterna till Slutet på historien skrev. Dvs ett av sluten är mitt. Bredvid mitt dokument finns en bild på mig....halvkass...och en liten kort beskrivning av mig...Som INTE jag skrivit. Där finns tre meningar TRE om att köpa presenter...får mig att verka ganska ensidig och lite....egen :) Egen ställer jag upp på, men något mer hade varit roligt om det stått. När jag läser de andra finalisternas beskrivningar blir jag avundsjuk...

Och nu är jag lite nervös...Hur har de egentligen klippt ihop det som spelades in till TV-programmet...hur kommer jag att framstå? Jag var inte förberedd eller särskilt inställd på hur jag skulle framstå. Det hela var roligt och en kul grej. En riktig kick för mig att jag kanske kan skriva...Nu sitter jag och oroar mig för vad jag ska få se i rutan...även om det bara blir 3 minuter... Förut tänkte jag bara på vad kul det var att få ha varit med.... Vinkla mig hit och vinkla mig dit.

Kolla själva om ni vill...
http://www.svt.se/slutetpahistorien

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du var jättesöt på bilden. Så det så.

Kul kull-utmaning - Beskriv en vän med tre korta meningar...
Hmmm, beskriv Tant Bruun!

Anonym sa...

:) Antar utmaningen...
Humanistisk humoristisk socialtant som gillar tunggung, rockande brudgum och cyklar. Debutant i husrenoveringsbranschen som gillar att fixa, stänka färg, plantera och tända ljus. Pratglad färgglad kvinna som är snabb i repliken,har lätt till skratt och är vänfast.
Skickar utmaningen vidare - beskriv mig och/eller Mette! :)

Anonym sa...

:) Antar utmaningen...
Humanistisk humoristisk socialtant som gillar tunggung, rockande brudgum och cyklar. Debutant i husrenoveringsbranschen som gillar att fixa, stänka färg, plantera och tända ljus. Pratglad färgglad kvinna som är snabb i repliken,har lätt till skratt och är vänfast.
Skickar utmaningen vidare - beskriv mig och/eller Mette! :)

Anonym sa...

Matte hälsar att det har varit väldigt dåligt med skrivande.
Vi har ju flyttat och det har varit svamp och sörmlandsled och en massa annat.
Men kanske kommer igång under vintern.
Så ska jag hälsa från henne att ditt slut var bra och att bilden också var det