tisdag 23 oktober 2007

Long time no blogg

Nu var det ett tag sen det kom ett nytt inlägg på denna sida, som några vänliga själar påpekat. Det var roligt för då fick jag ju veta att någon läser min blogg :) Nu var det så längesen att jag inte riktigt vet vad jag ska berätta. Något djupt, filosofiskt...nåt roligt och rappt eller en liten resumé av helgen...Får bli helgen tror jag, nån liten resumé för att komma igång igen.

De senaste veckorna har varit rätt trista eftersom jag varit sjuk, men helgen som gick var härlig. På fredagen fick vi besök av en familj vars barn förut gick på dotterns dagis. Det var jättetrevligt och blev lite sent......Är det ålderstecken att tycka att 21.30 är sent? Fast å andra sidan när man var yngre kom inte besöken vid 15 utan de kom ju typ 19-21...så det så! Tiden har helt enkelt förskjutits lite...

I lördags var det shopping till lilltjejen eftersom vi insett att vintern är på intågande med massa minusgrader och sånt därnt. Eftersom hon blivit lång tjej jagade vi regnställ också. Jag var helnöjd för det var inte BARA rosa utan neongrönt med rosa prickar...skulle passat mej :)

Väl hemma pysslade vi allihop och hade det mysigt. Lugn skön kväll.

I söndags var vi ute i skogen med kompisfamilj. De hade med sig allt - vi hade bara sittlappar. Det blev pinnledning till grillpinnar, kottar som blev konstverk och sedan ställdes ut, fiskning i håv där fångsten var stenar och pinnar samt korvgrillning. Efterrätt var pannkaksrullar, mums. Visst kom det lite fukt på oss, men vi övertygade oss att det kom nedifrån från sjön bredvid oss och inte uppifrån :)

Hemma hos kompisarna hade ett nytt husdjur tillkommit...De har en ko i trädgårn. Pappan i familjen hade satt en stol framför parabolen för att kon inte skulle ändra på den hela tiden. tänk vad spännande när man ser nåt tråkigt tv-program och helt plötsligt får man se ett tävlingsprogram från kazakstan :) Vi puttrade hem rätt blöta men glada. Prexis när vi kom innanför dörren fick vi kärt besök från stockholm. Så då bidde det snabbt lite fika.

När besöket åkt var mannen och dottern Byggare Bob och Wilma. De satte upp fönsterbräde och elementskydd i flickans rum. Blev jättefint. Själv lagade jag en massa leksaker och annat som gått sönder. Lim och tejp är bra saker! Sydde också en del på "gosan". FAst dottern sa allvarligt att gosan blev opererad. (Gosan är min dotters snuttefilt som bestod av löst sammanhängande tygbitar då.)

Tja, sen började veckan. Igår var det gympa som vanligt, idag ska vi åka på stan och köpa musikbok. Vi ska nämligen, liteförsent, börja på musikskolan på torsdag. Ska bli jättekul!

Ha det gott, igelkott! Skriver snart igen...i alla fall den här månaden :)

Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att du är tillbaka igen!
Sen får du säga vad du vill, men jag blir precis matt av allt ni företar er! Visst pysslas och has det här med, men mysig utflykt var det länge sedan vi var på. Typiskt att solen lyser så gott och jag måste sitta här på jobbet...;-)

Anonym sa...

Till alla som är med i Rikas fan-club. Här är länken till skrivartävlingen på SVT läs o njut http://svt.se:80/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=66743&lid=Slutet_pa_historien&from=menu Rika ditt slut är bäst.
Kram Åsa

Anonym sa...

HURRAAA!!! Hon lever.

Anonym sa...

Tack Åsa! Skönt med sån härlig support :) Jodå Rakel, jag lever även om jag inte bloggar :)Fast nu är jag tebaks igen.