onsdag 9 april 2008

April, april...

... Nog ska det vara omväxlande väder i april, men imorse var det bra konstigt. Igår kväll snöade det för fullt och vi trodde nog det skulle smälta bort till idag. Men imorse vaknade vi till en gök som sa ko-ko ko-ko med en besynnerligt ledsen stämma. Och inte var det så konstigt när hela världen var vit! I lördags grillade vi och var utomhus hela dagen och idag funderade vi på pulka till dagis... Omväxling förnöjer ;)

Här har annars varit mycket action...en hel del olyckor med lilltjejen och idag tappade jag balansen och stack in min högerhand och värmde den lite extra i brasan... Aj, kan man säga. Nu hoppas vi på en lugn helg med sol!

Tänk vad vädret påverkar människor. När solen och våren kommer ser de flesta vuxna lite gladare ut, ända tills de kommer på hur mycket jobb det blir i trädgården :) Barn blir glada av sol, regn och vattenpölar och snö. Min lilla tjej brydde sig inte särskilt att det var blötsnö när vi kom hem. -Hur länge får jag lägga mig i snön? Var hennes enda kommentar. Så nu hänger det mycket kläder på tork och en glad tjej med röda kinder sitter och spelar spel med en kompis. Lika glada inomhus :) Där har vi vuxna lite att lära oss...Barn är intelligenta livsnjutare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar regn! Hoppa i vattenpussar.