torsdag 24 april 2008

Jag vill va fri som en fågel!

Sjöng min dotter i lördags när hon och jag åkte tillsammans med en pilot och min systerson i en Cessna på 300 meters höjd. Systersonen fick spaka själv och det var extra spännande eftersom han aldrig flugit över huvud taget. Lilljäntan trodde jag skulle må dåligt, men hon var upprörd att 40 minuter gick så fort!

Skruttigt har det varit i kroppen ett tag, men knoppen fick sig en energipåfyllare igår av bokcirkeltjejerna. De var härhemma fikade, pratade och skrattade. Det är häftigt när 6 kvinnor samlas utan man och barn och pratar om allt mellan himmel och jord. Lite läskiga samtals ämnen hade vi på slutet så att alla fick följas på väg hem i beckmörkret.

Idag har dottern och jag lekt med datorer. Jag har roat mig med räkningar men blir lätt distraherad av hennes skärm som är bra mycket roligare. Hon spelar ABC med Krakel spektakel. Ganska lätt för henne som imorse läste en liten bok för mig!

Vi är lite förkylda idag så nu ska vi skopa i oss massor med glass. För det vet väl alla hur nyttigt det är när man är förkyld? Jättejättesuperdupernyttigt förståss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Glass är gott och nyttigt!