fredag 4 april 2008

Skrivarträff och teater

Igår var dottern och jag på teater. Insåg att jag borde säga till henne att sitta ner och inte stå upp, men hon skrattade sådär ända från tårna så jag ville inte störa :) Det var det bästa med teatern, att se min lilla tjej skratta så hon fick ont i magen och tårarna kom i ögonen. Härligt!

Idag liksom under veckan har vi producerat prinsessaker. Hittills har det blivit Tingelings trollspö, 4 Jasmin-armband och en prinsessmask. Spännande va?

I onsdags hade vi vår andra skrivaträff. Det är såå kul! Och efteråt tänker jag att det vore toppen sätta sig och skriva direkt efteråt..men det blir aldrig så. Ändå - att träffa människor som gör en glad och ger inspiration är härligt! En av de berömda energikickarna :)

Vad är det som gör att vissa människor dränerar oss på energi medan andra verkar fylla på till brädden? Ska man bryta kontakten med energivampyrer och bara omge sig med energipåfyllare? Eller hur hittar man en bra balans? Härligt att det finns så många människor som gör att det bubblar av glädje i en.

Just nu tittar jag på en liten sådan människa! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Energivampyr, vilket bra ord! Såna har alla känt.

Anonym sa...

Kanske se till att ha fler energigivare än vampyrer? Typ 30-70 :)