måndag 14 april 2008

Efter regn kommer sol...och regn igen

Idag har vädret skiftat för varje gång jag tittat ut genom fönstret. Variationen kan man inte klaga på. Att det ändå börjar bli vår ser man på alla småbuketter som står på vårt köksbord - violer och tussilago som lilltjejen plockat.

Helgen blev lugn med ett litet besök på brandstationen där dottern hoppade in och ut ur olika räddningsfordon. Det var inte öppet hus på brandstationen - det var en invasion! Hjälp så mycket folk och barn!

Utanför stod en polis och hade stort tålamod med alla barn. Det var nog många små människor som bestämde sig för att bli stora människor i uniform den dagen.

Handen börjar se normal ut - Bara lite vinröd som dottern sa.

Äntligen har tomtetyget på kökssoffan blivit utbytt mot ett vackert blått med gul/orangea rosor. Vi blev helnöjda.

Nästa helg hoppas vi få besök av gudsonen. Kanske får vi luft under vingarna också :)

Har någon av er rester från julen framme? Liten intern undersökning ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade faktiskt några kylskåpsmagneter med julmotiv som försökte gömma sig under diverse papper och kort. Jag lät dem sitta. Orkar inte kämpa upp på vinden för att peta ner dem i rätt låda. Nu vet jag åtminstone var de är ;-)

Anonym sa...

Jag hittade en tomteluva igår i min lagaburk....och magnet på kylskåpet förståss :)

Anonym sa...

Jag har inte burit upp julkartongen på vinden ännu. Så jag passerar den varje gång jag går in och ut i rummet.