måndag 6 april 2009

Aprilhelgen

Helgen var väldigt lugn. Min bula i pannan har gått ner så kanske är det inget horn som växer ut? Fast bara ett horn vore kanske okej :)
Var lite läskigt när det kändes som om huvudet gick sönder och en stor bula dök upp i pannan... Så jag lyssnade på kroppen och tog de tlugnt. Dottern+mannen lekte med radiostyrt flygplan, som fastnade i hängrännan vid taket, i grannens äppelträd och hälsade på en annan granne som satt i lugn och ro och fikade i solskenet...
Sen har de krattat lite, sågat grenar på ett äppelträd och varit på gympa. Själv har jag lutat mig tillbaks och tittat på.... Har ni en aning om hur svårt det är att inte delta? Igår var dottern på kalas och det var fullt ös. Sedan var svärfar här på middag. Dottern och jag somnade rätt snabbt när mannen körde hem svärfar. Snark! Och svårt var det att vakna imorse trots solskenet.
Förresten ska ju enhörningens horn vara magiskt, kanske inte så dumt för en eldhäst!
Tror ni jag kommer att se ut såhär?

4 kommentarer:

backastugan sa...

Härligt att våren är här. Det är mycket man vill göra men inte orkar. Tyvärr.
Hoppas du får in bilden.

Kram

backastugan sa...

Snygg du är på bild Eldhästen.Spänstig o grasiös...
Snodde häxbilden ovan o hur jag fick den längst ner vet jag inte riktigt? dra o släpp tror jag...

Kram

Rika sa...

Hihi..jasså du kände igen dig i häxbilden då eller? Jadå spänstig och graciös är jag alltid det ser du väl på vattengympan? Nu ska jag skutta iväg och fira påsk! Galopp galopp...

backastugan sa...

Absolut! häxa kunde vara mitt 3:e namn.
Galoppera försiktigt du smidiga eldhäst.

Glad Påsk