fredag 3 april 2009

Musikminnen

Drömde inatt om studentstaden och vännerna där. Särskilt några av de härligaste människor jag någonsin träffat - mina hjärtesystrar skrev jag som beskrivning på två av dem i mitt bröllopshäfte en gång i tiden... Jag är så glad att flera av dessa vänner finns kvar i mitt liv! Tack ska ni ha! Och som de flesta minnen finns musiken där. Tro nu inte att det var en tung tid p.g.a låtens titel. Det är känslan som Winnerbäck ger som kastar mig tillbaks till den tiden. Minnen som jag vårdar! Kram alla vänner från förr, nu och i framtiden!

4 kommentarer:

Kinna sa...

Jag minns en Valborg på landet Med Solen i Ögonen ;)

Underbara minnen, underbara vän.

Rika sa...

Visst är det häftigt hur man i hela kroppen känner en viss händelse/period genom att lyssna på en viss låt/artist? Jag minns också den Valborgshelgen - Greger? - Du oxå? Fniss..

backastugan sa...

Jag har musik/ljudminnen, men numera är favoritljudet.... tystnaden...

Kram

Rika sa...

Tystnaden...fast är det någonsin "riktigt" tyst såvida man inte sätter på sig hörselskydd? Alltid hör man ljud från människor (om man inte bor i urskogen) eller djur (fågelkvitter,hundskall, kattjamanden) eller djur från själva naturen (träden rasslar och gör rytmer när det blåser, havet brusar osv). Jag tycker om tystnad, naturljud och musik. Fast det härligaste ljudet jag vet är barnskratt!