onsdag 29 april 2009

Svooosch...

Så känns det i skallen just nu när dagar och aktiviteter liksom springer förbi. För visst måste slutet av april, hela maj och juni gå fortare än andra månader?
Det är ovanligt intensiv period i år med flera studenter, födelsedagar och annat. Roligt - men mycket.

I lördags var jag och maken på syrrans 50-årspartaj. Det blev många hyllningar, sånger och bus. Om jag gjorde något? Näe....jo lite..höll faktiskt tal och hade skrivit en 8 meter lång bokstavsgrejj på hennes namnn som jag sedan satte upp på väggen bakom henne, med viss assistens :)

Lite senare läste min äldsta syster och jag upp presentkort jag gjort med 2 alternativ för henne att välja på. Ska bli spännande att se vad hon väljer.

Sen drog jag igång ett gemensamt tal så att alla höll tal för syrran. Tror det var allt...nä visst ja. Vi brukar bara ge julklappar till barnen när vi firar jul tillsammans. Och för ett antal år sedan införde jag en "gissa-klapp" som var till de vuxna. Den som gissar vad som är i paketet får innehållet + uppdraget att köpa ny sak till nästa år. Jag hade slagit in ett knöligt paket så att syrran skulle ha svårt att gissa. Insvept i cellofan, sedan djupa plasttallrikar ihoptejpade med torn av toarullar. Vad det var i? Ett collage som jag gjort med bilder på syster + "urpsrungsfamiljen". Nej inte Adam och Eva utan vi syskon+föräldrar alltså...Och så en del på hela klanen.

Jag blev jätteglad när hon sa att det var den allra bästa presenten!

Nej, nu har jag inte tid att sitta här har tusen saker att göra och vet inte vad jag ska börja med. Brukar ni också känna så? För bara man börjar brukar det gå bra, men var ska jag börja idag.....Om jag bara inte var så vårtrött och kunde sluta gäspa...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan inte heller sluta gäspa...gäääääsp!

Kinna sa...

Ville kommentera, men har glömt vad jag skulle säga.

Så jag säger väl bara hej och kram och gäsp :)

Jag sa...

Anonym: Visst får man träningsvärk i käkarna till slut?

Kinna: Ja, det är också en biverkan...man får väldans stora luckor att stoppa minnet i...
Kram och gäsp tillbaka!