onsdag 22 april 2009

Olämpligt!

Det sa jag när jag och dottern blev sjuka. Det är så olämpligt eftersom vi ska på stort kalas i helgen samt får besök från Canadakusin. Fast när är det egentligen lämpligt att bli sjuk? Om vi fick välja sjukdagar själva under ett år skulle vi kunna göra det? För egentligen passar det ju aldrig...

Passar ja...vissa människor passar in i mönstret och den stora massan. Andra gör det inte utan sticker ut. Ibland kan en av de som sticker ut med utseende och beteende få vår beundran. Det händer även att vi blir skrivna på näsan att inte döma människor efter hur de ser ut. Även om det pratats en del om huruvida det förekom medvetna val av produktionen av Britains got talent så kan de inte ha hittat på hela Susan Boyles historia. Eller hur hon tidigare bemötts.

Kanske är jag naiv som svalde historien med hull och hår. Men då är jag hellre det och känner mig lycklig för Susans skull. För att hon fick en hel publik att tvärvända - först hånskratta för att sedan ge henne stående ovationer. Och hur det än ligger till - vilken fantastisk röst! Utan svårigheter, utan andningsbesvär sjunger hon så nackhåren reser sig. Måtte någon vänlig själ ta hand om hennes karriär och göra henne till den stjärna hon förtjänar att vara!
Tyvärr finns inte inbäddning på något av hennes klipp på utube...men nedan finns en länk. Klicka på den om ni vill höra hennes fantastiska röst.

http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY
http://www.youtube.com/watch?v=jI2DxkrgpgQ

2 kommentarer:

backastugan sa...

Usch ja, det är nästan alltid olämpligt att bli sjuk.
Jag är väl oxå naiv för jag bloggat om Susan Boyle. Fantastiskt tycker jag.

Länkfelet- kan bero på störningar på sidan.

Krya på er

Jag sa...

Ja visst är det fantastiskt hur det än är. Och fantastisk röst har hon verkligen! Tack. Vi hoppas bli friska till imorrn....kanske..