fredag 17 april 2009

Veckan som gick

Påsken var fylld av social samvaro och en del jobb. Rensade ur kartonger på mina föräldrars vind och skämdes över mig och mina systrar som trots egna hem har lämnat så mycket skräp kvar i föräldrahemmet! När jag pratade om det med några grannar visade det sig att vi inte var de enda som lämnat saker efter oss... Borde det itne finnas en datumgräns för hur länge föräldrar måste leva med barnens skräp? Fast jag är glad att mina föräldrar itne gjorde som några jag pratat med - de slängde alltihop när barnen inte kom och tittade....

För det är rätt roligt med leksaker som jag haft som min dotter nu kan ha glädje av. Lite kul var det också att hitta mina gamla uppsats-böcker från skolan och en liten intervju jag gjorde med min mormor när jag var typ 9 år. Det finns skatter i skräpet!

Nu knoppas våren för fullt och jag sitter med rinnande ögon och skriver. Ett öga är svullet som en ping-pong boll så jag får nog vackert hålla mig inne tills det gått ner till normal storlek... Annars tycker jag att det är härligt med sol och vår! När vi åkte till föräldrarna lyste dikena gula av alla tussilago! Hoppas helgen blir lika varm och fin som påsken! Ha en härlig helg!

7 kommentarer:

backastugan sa...

Det är verkligen härligt med våren. Usch vad jobbigt att vara alergisk o tvingas vara inne. Hoppas ögat blir normalt fort!!!

Kram

Jag sa...

Tror att det också berodde på att jag hade kattbesök igår. Jobbigt att inte kunna lämna dörren öppen.. Finns tydligen något som luktar som katter inte gillar... får väl fixa sånt. Bara det inte är något som djuren mår illa av?! Men jag vill gärna kunna ha min egen husdörr öppen - utan objudna gäster... Ögat mycket bättre idag tack!

backastugan sa...

Skönt att ögat är bättre. Testa med vanlig citron. Brukar katter inte gilla. Eller plantera Kantnepeta (även kallat kattmynta) nånstans där ni inte är, typ hos nån granne 2-3 hus bort ;)Jag kan inte heller ha dörren öppen för grannkatterna. En hoppar även in genom öppna fönster... det är ena nyfikna kräk...

Kram

backastugan sa...

Glömde säga att det är 23 år sen vi gick ut grundskolan. Har känt varann i 29 år. Jag ville sluta med byten efter olyckan men blev nedröstad. Det är jag glad för idag.

Kram

Jag sa...

Tur du blev nedröstad! traditioner av den sorten är verkligen värda att behålla. Det är ju rätt häftigt med människor som känt en så länge! Självklart häftigt med nya vänner också! Menar du att katterna gillar det där kattmynta? Håkan köpte något som skulle hålla vilt borta..fniss..älgar? Tja vi har haft lite rådjur här och även om de är fina så bajsar de på hela gräsmattan och deras fästingar vill vi inte ha... Bambi är finast i skogen :)

Rakel sa...

Min Mamma städade sitt förråd för några år sen och då var det bara att hämta alla grejer. Ingen pardon. Det som inte hämtas kommer att kastas. Nu var det en hel del böcker och det är ju kul att ha när man får barn på besök.

Metterilliom sa...

Jag fick lov att rensa ur föräldrarnas vind för många år sedan. Problemet är att jag nu för var flytt (och det jar ju blivit en del) rensar ytterligare lite varje gång. Men jag har kommit fram till att jag och minnena finns ändå, även om sakerna inte är kvar ;-) Nu är det bara guldklimparna som kvarstår.