onsdag 20 juni 2007

Allt eller inget eller nånting mittemellan?

Nu har det kommit. Telefonsamtalet jag drömt lyckodrömmar och mardrömmar om. Det hände helt plötsligt en vanlig onsdag. Där stod jag i kassan och skulle just betala när mobilen ringde. Redan innan kände jag ett pirr i magen...som om jag hade på känn att det var ett speciellt samtal. Det var det.

I mina drömmar stod jag inte i kassan när jag svarade. Det är svårt att höra, betala och packa ner varor samtidigt... Jag missade halva samtalet och undrar nu vad som egentligen sades? Ska jag ringa upp och fråga? Vänta på mer information?

Och hur ska jag göra nu, ska jag berätta för människor omkring mig? Ska jag låta dem ana att ett samtal ägt rum som vände min mage upp och ner. Eller ska jag berätta ALLT vad som sades, av det jag minns alltså. Mitt andra alternativ är att inte säga någonting alls. Lite Greta Garbo stilen kanske... Eller så blir det min stil....prexis såhär. En liten aning om att något hänt. Jag tror att jag helt enkelt måste smälta det själv och sedan ta in lite information. Undrar ni vad det är? Ni får undra ett litet tag till. Men jag lovar att berätta för nära och kära...kanske i höst?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, du har äntligen fått igenom ditt Grekiska medborgarskap och ska emigrera till en liten ö där du ska äta tzatsiki och författa romaner under synonymen Rikadopulus?

Anonym sa...

Aha... SVT ringde och berättade att du vunnit skrivartävlingen. GRATTIS.
Jag som är så nyfiken och så gör du så här. Taskigt ;(

Anonym sa...

Vilka positiva och hoppfulla vänner jag har! Ni tog för givet det var något positivt. Kanske det inte är det... Vi får se ;) Jag lovar berätta men det grekiska medborgarskapet får jag nog svårt att bräcka...fick min grejj att verka liten faktiskt..fniss..

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Men, visst känns det väl som lite höst i luften, och eftersom vi passerat midsommar börjar det ju mörkna lite tidigare på kvällarna och på sätt och vis är det snart september. Eller oktober. Eller hur? (Berätta, berätta...!)

Anonym sa...

Oj, klart man blir nyfiken. Hoppas det är något bra och roligt. Kram