söndag 24 juni 2007

Midsommarhelgen..

var lugn och mysig. Vi puttrade iväg på förmiddagen till föräldrarna. Där intog vi lätt lunch innan vi trots förutspått regn klädde oss i midsommarklänningar....med jeans under :)

Sen bidde det dans runt midsommarstången. Fast jag tror att dansledaren hade tagit lite snaps till sillen eftersom han tyckte vi skulle dansa "små glosorna och glisarna".

Många skratt, lotter och kaffekoppar blev det. Härligt också att ingen bryr sig om vädrets makter denna dag. Spelar ingen roll om det regnar - det ska dansas och vara ute ändå! Basta! Mötte en mamma och barn där barnet gnällde - Det regnar mamma... - Det gör väl inget, det är ju midsommar! svarade mamman.

Väl hemma gjorde vi god midsommarmiddag med förrätt, varmrätt och efterrätt. Mumsigt värre. Lördagen blev lugnare med ett besök hos syster med familj. Idag söndag gick tiden långsammare, på ett bra sätt. Vi hann göra en hel del faktiskt. Jag rotade på vinden efter mina gamla barbiedockor...hittade dem...eller delar. Hur var jag som barn egentligen? I en väska låg kroppar, i en annan armar och ben och i en tredje huvuden och hår. Dottern tyckte det var roligt. Själv tyckte jag det var inte så lite creepy... Dessutom åkte vi till gammal gård som nyligen blivit kulturreservat. Lustigt ord...får en att kika efter indianer bakom björkarna.

Hur kommer det sig att tiden går olika fort under olika dagar och olika perioder av en dag? Finns det någon teknisk förklaring tro? Eller filosofisk?

Dags att sussa

1 kommentar:

Anonym sa...

När man känner sig tillfreds och gör saker man tycker är roliga då kan man bli förvånad över hur mycket man hunnit med och tycka att tiden inte gått så fort som den brukar. Men andra dagar så stressar man runt och "måste" en massa saker och tiden går så fort och veckorna försvinner iväg. Jag tror det har att göra med den personliga tillfredställelsen, trivs man så tittar man inte på klockan.