onsdag 27 juni 2007

Nu är det klart!

Jag får äntligen berätta för världen! Något roligt har hänt.. När jag stod i kassan på ÖB och skulle betala ringde mobilen. Jag trodde det var min man och svarade därför trots att jag höll på med pengatransaktion samtidigt. Tappade nästan allt när det var Sveriges Television som ringde. Jo det är sant!!

Tidigare i år skickade jag för första gången in ett bidrag till en skrivartävling. SVTs "Slutet på historien" där man skulle avsluta en känd författares historia. Det kom in över tvåtusen bidrag. Jag är nu en av 36 delfinalister. Dvs vi är 6 delfinalister på varje historia.

Jag slängde mina enkronor och plånboken i kassen och gick ut och fortsatte samtalet. Det var inget skämt utan på riktigt! När jag kom hem la jag kassen med pengarna i brevlådan...logiskt värre och hämtade dottern på dagis. Hon hade inga invändningar, snällt barn, till att vi måste cykla förbi ICA och hämta pengar i brevlådan (ingen förvåning heller - luttrat barn) för att återvända till ICA och handla... Så kan det gå :)

Nu har jag fått kontrakt på full sekretess och inget får komma ut om vad mitt avslut handlar om osv. Däremot har jag idag fått ok från SVT att berätta att jag är delfinalist. Det känns stort, overkligt och spännande! Känns faktiskt lite som när jag hade fött dottern...då väntade jag på att någon skulle ta henne ifrån mig. Faktum är att jag får en känsla av att sitta här och ljuga när jag skriver det här... Måste nog gå och läsa kontraktet igen. Men kom ihåg - sekretess!! Fast inte gällande att jag är delfinalist förståss... Pirr i magen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, sorry, jag drog till med mitt bästa förslag på nyhet. Och det var rätt!!! GRATTIS igen.
Brake A Leg (eller hur dom säger) i fortsättningen.
Kram Åsa

Ina sa...

Grattis vännen!
Jippi! Hör du jublet ifrån Småland? Önskar dig all lycka till!

Anonym sa...

GRATTIS!!! Vad kul! Jösses! Delfinalist! Fast jag är egentligen inte ett dugg förvånad...;-)
LYCKA TILL!

Anonym sa...

Oj wow. Grattis jättemycket.

Helena sa...

Jätteroligt!! Jag håller alla tummar jag kan.

Anonym sa...

Gud va kul(: tänkte också skicka in. Min mamma sa åt mig. Men grattis :) hoppas det kommer gå bra.