måndag 25 juni 2007

Livet är upp och ner...

det här verkar bli en väldans turbulent vecka. Visste ju redan innan att det skulle bli lite stressigt med 5 kalas på 9 dagar...men det var ju också roliga saker.

Nu har jag fått två meddelanden på kort tid som gungar min värld. Inte som förra året med sjukdomar och elände...men sådant som påverkar min syn på mig själv och det jag vill göra med mitt liv.

Det verkar nämligen som om jag inom en tid inte längre kommer att vara krönikör. De får inte längre anlita externa krönikörer och det betyder välan att jag numera får endast titulera mig f.d. krönikör...snyft... Kanske jag får kalla mig författare innan nästa års slut? Kanske väntar något nytt runt hörnet...eller är jag ingen nu?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan väl skicka in dina texter till andra tidningar? Det finns många tidningar därute som säkert vill ha dig som krönikör. Men jag tycker du kan kalla dig författare också :0)

Anonym sa...

Å förresten, grattis till Emily! Från oss alla fyra.

Kram

Anonym sa...

Du är många saker, Rika. Men nån föredetting blir du aldrig!

Nähädu, jag tror det är en chans att gå vidare - hur går det med barnboken?

Anonym sa...

Nämen du är väl inte den som bara ger upp. Du får väl skicka det du skriver till andra tidningar. Det finns säkert någon som nappar.

Anonym sa...

Nej det är klart jag inte ger upp...bara en stund :) Som Rakel brukar säga - Det är bara att bryta ihop och gå vidare :) Det ska jag göra.. Tack för peppningen goa vänner!