fredag 11 maj 2007

En stumfilm med ljud....

Idag har jag kommit på vad jag lever i....en stumfilm med ljud. Vi har två skådespelare från 1930-talet som med yviga gester visar vad som är på gång. Ack o ve...handen på pannan och förtvivlad blick. Den enda skillnaden är att vi kan lägga till ljud till scenen och låta den yngsta skådespelaren utropa - Ååååååå nej! Mammmaaaaaaaaa.... Eller den äldre manliga skådespelaren som sitter med huvudet i händerna och mumlar...ojojojojoj...Ja, nu vet ni hur det funkar med en stumfilm med ljud :)

Fast lite glad är jag allt idag trots dunderförkylning som inte ger sig. Vi har äntligen bokat boende i sommar....inte blir det lika exotiskt som för cosmoskatten...men tror det blir härligt!

Här ska vi bo i en vecka. Hurra! Nu fattas bara boende i 3 dagar...sen är semestern nästan färdigbokad.

Badbryggan vid Slite Strandby

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!

Läser dina inlägg och skrattar/ler en hel del. Du skriver underbart bra.
Har påbörjat ett antal kommentarer, men kommit av mig på vägen. Känns alltid så platt det man försöker skriva. Synd att ni fortfarande är sjuka.
I morgon kl 10 ska vi på Mullelopp i Årby. Vi kanske kan ses om ni är friska nu? :-)

Kramar

Anonym sa...

Hej!
Roligt att höra. Äsch inte blir det platt, skriv på du bara. Det är roligt med kommentarer.
Tror inte det blir något Mullelopp för oss. Vi var på det förra året, var jättekul fast det regnade. Lilltösen sprang på 4 minuter....snopet när vi hade väntat 35 minuter på att det skulle börja :)
Ser fram emot att träffa er när vi blir friska! Ser inte bilden härlig ut?

Anonym sa...

Exotiskt var ordet sa Bull. Tror nog att ni kommer få bättre väder. Mina semesterbilder kommer vara 5 nyanser av grått :)

Men visst är det roligt att boka! Och stumfilm med ljud. Det är som mina helger. Ibland pratar jag med mig själv bara för att kolla om min röst hörs. Det ljuva singellivet.