onsdag 30 maj 2007

Jag vill måla hela världen lilla mamma....

Idag var en lite piggare dag. Dottern var väldigt pigg och sugen på aktivitet. Mannen sov mest hela dagen. Så det blev jag och dottern som fick hitta på något. Gick bra så länge jag satt ner, annars snurrade världen väldigt. Kan bero på att jag är så lång och ståtlig...

Vi har målat små plastfigurer att hänga i fönstret. Låter finare att skriva vad det stod på asken - vi har gjort "Suncatchers". Hon var superduktig att måla innanför fälten. Sen blev det lite vanligt kludd medan jag plockade bort. Och sen i flera timmar blev det fingerfärg. Tänk att det alltid är så tacksamt. Det verkar som om min dotter ärvt det där av mig. Att bli lycklig av att måla. Hon pratar om när vi ska måla trappräcket och "fula bordet". Vi tittar på eländet genom fönstret ibland och längtar efter att fixa till det.

Men visst är det skönt när det är dåligt väder när man är sjuk? Känns bra på något konstigt vis. Imorgon får dottern gå till dagis...undrar om någon av oss kan följa henne dit. Jodå. När hon blir större kan vi måla porslin...och tavlor...och på stenar och kakelplattor och....Jag vill måla hela världen, sa maaamaaaa.....

Inga kommentarer: