måndag 28 maj 2007

Regn och skrutt!

Jaha, tur att man njöt av gårdagen. Natten blev hemsk. Kroppen skrek ajaj på alla ställen och det gick inte att svälja. Dottern vaknade med hög feber och grät. Tjaha...så vi fick roa oss i två dagar. Först fyra veckor med influensa och så två dagar att insupa kraft och energi på innan det blev dags för halsfluss.

Nu har vi varit hos doktorn och fått antibiotika i alla fall. Så denna gången är vi kanske friska inom en vecka. Är jag inte frisk och kan åka till Stockholm och goa tjejerna på söndag så gråter jag. Av ilska tror jag! Kanske ett skrik också. Kan man förhandla med kosmos om några fridagar tro? Nån som vet hur man gör?

Tur att vi hann måla två lager på trappräcket i alla fall. För all grundning på bordet bara regnade bort igår kväll och natt...så nu har vi ett grå-vit-spräckligt bord. Ser rätt hemskt ut fast helt unikt :) Första gången jag sitter upp förutom doktorsbesöket. Det var rätt kul. När jag sträckte fram handen för att säga hejdå och tack tog doktorn spjärn med fötterna i golvet och kastade sig bak på sin rullstol. Med uppspärrade ögon sa han - nejnej det är så man blir smittad!!

Fniss...jag kände mig som en vandrande bakteriehärd....fast det är väl det jag är.. Nu ska jag lägga mig och drömma om att bli frisk och måla mer och träffa goda vänner i helgen. MEd positiva tankar borde man kunna snabba på processen lite. Eller?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på er (igen).
Kul med ett unikt trädgårdsbord. Vem vet, ni kanske behåller det som det är. Det är skitväder i prognosen hela veckan, så ni har lite betänketid.

Anonym sa...

Hittade din blogg äntligen.
Nåt blev fel i adressen du skrev på marknaden.
Men jag fick upp rätt när jag kollade refernser till Sigges blogg.
Just ja, du har skrivit varghunden han är SVAMPHUND.
Återkommer med ojämna mellanrum.
Lägger länk till min egen hemsida här under...

Anonym sa...

Kastar in en pudel till i offerbrasan.

De brinner så bra *elakt skratt* Nej, just det. positiva tankar...

Frisk, frisk, frisk!!!!

Anonym sa...

Jahahahaaaa va pudlar brinner bra. Jag offrar också en så att du ska bli frisk till vårt årliga samkväm med anledning av att en i gänget faktiskt åldras.

Anonym sa...

Hihi...ja nog är vårt bord unikt alltid. Ser ut som om det överlevt brand, krig och lite annat.
Det är ju du som är varghunden Helena- inte din hund :)
Ojojo....vad pudlar det går åt i bekantskapskretsen...Kanske vi borde strunta i små offer och ta en rejäl pudelbrasa en helg?
Vadåå åldras? Fattar ingenting...

Anonym sa...

Nej nej, men VI åldras väl inte. Det är ju hon som gör