lördag 26 maj 2007

Veckan som gick

Den här veckan var full av både det ena och det andra. Började lite svajjigt med att både dottern och jag var hängiga. Det blev mycket film, musik och pyssel. Men mest kramar. På onsdagen var första dagisdagen på tre veckor!! Känns som vi varit sjuka ett sekel...hoppas det vänder nu.

Dottern och jag hade fixat lite i hemlighet så på onsdagen firade vi mannen. Det blev sång och paket på morgonen. När han kom hem från jobbet stod vi med klädsamma spisrosor på kinderna och dukat bord. Det bjöds hemlagad pizza och hemgjord hallontårta. Sen blev det lite mer sång och paket.

Innan hade jag bjudit hem svärfar på mat och fika men han ville inte komma. Sånt är svårt att förstå? Ett enda barn och ett enda barnbarn som bor i samma stad. Konstigt, men ingenting jag vill hänga upp mig på.

Sen bidde det grillkväll på dagis och det var jättekul. Roligt när det finns några föräldrar (läs mammor) att prata med. Trodde aldrig det skulle vara så svårt att få kontakt med dagisföräldrar. Faktum är att en del inte ens hejar i kapprummet....

Annars bestod veckan mycket av sånt som INTE blev av. Krönikor som inte skrevs, böcker som inte blev lästa och planeringar som inte blev gjorda.Fast...dottern och jag tog fästingvaccin förståss. Hon var superduperduktig som vanligt hos doktorn. Vi belönade oss med årets första jordgubbar. De var mums!

Fast vi tog oss till Bibblan förståss. Konstigt att vi aldrig kan hålla det där med max 10 böcker till dottern och max 3 till mig.... Nu har dottern ca 25 låneböcker hemma och jag har....typ 7? Men det känns toppen! Imorse låg vi och läste några av hennes böcker i sängen alla tre. Helmysigt!

Igår fick jag iväg inbjudan till släktkalas för dottern. Känner mig jätteduktig som fick iväg den i så god tid. Barnkalaset får bli senare fråga. Jo, sen har min storasyster och jag bestämt hur vi ska fira pappa som fyller jämnt i sommar. Det känns skönt! En del saker faller på plats ändå, trots att man inte tycker något händer. Började skriva med halvsur min och nu är jag faktiskt jätteglad! För när jag skriver inser jag att det faktist hänt en hel del i veckan som gick. Semestern bokad, vaccinering gjord, böcker återlämnade, barn-släktkalas-inbjudan, firande av pappa bestämt. Ibland får man klappa sig själv på axeln för att man faktiskt fattat en hel hög beslut. Hurra!

Inga kommentarer: