torsdag 3 maj 2007

Inget blir som man tänkt sig

Igår var en fullmatad dag med jobb hemma, barnsång med Emily och sen bokcirkel. Idag hade jag tänkt skriva lite av allt det som lagrats inne i skallen, men det blir sällan som man tänkt sig. Vaknade av dundermigrän så det var bara att gilla läget och hålla sig lugn. Sen när Emily kom hem tänkte jag att hon kunde gunga och jag skriva. Men då knackade det på dörren och vi fick besök. Roligt förståss och helt oväntat. Vi träffade nämligen en liten tjej igår utanför kyrkan och idag kom hon och knackade på och ville leka. Roligt och ovant för oss som har trevliga grannar men med barnbarn i samma ålder som Emily.

Skulle hämta Sméjournalen i kiosken och fick höra att det inte skulle komma fler nummer dit och att den skulle läggas ner. Va? Jag blev helchockad och smsade snabbt min redaktör. Men nejdå det var inte alls så, bara annonstorget som de slutar med. Hade varit trist att inte ha en legitim anledning till att skriva av sig...fast nu har jag ju min blogg också...

Albin har hållt mig sysselsatt också. Vi har lånat en sköldpadda som bor i Emilys rum. Han heter Albin och gillar att krafsa mot burväggen. Mina drömmar har helt plötsligt fyllts av hastigt växande sköldpaddor som knappt får plats i min dotters rum. Kan ha att göra med att vi läste om elefantsköldpaddor innan vi somnade. De kan bli 1 meter höga och 1,20 m långa!!! Hjälp! En sån vill jag inte ta hand om :)

Emily är eld och lågor över Albin och kan stå och titta på honom i evigheter. Igår fick han bada och springa runt lite på golvet en stund. Får se vad vi kan roa honom med idag.

Nu är det dags för högkulinarisk middag - fiskpinnar.

Ha det!

2 kommentarer:

Mette sa...

Vad kul att du också finns i bloggvärlden - ska bli spännande att läsa! Nu kan vi ta del av varandras liv på det här sättet också...;-)
Kram!

Anonym sa...

Hej
Kul att se dig i bloggvärlden. Kram