söndag 27 maj 2007

Lite färg i tillvaron

Tänk vad härligt det är att svänga en pensel fram och tillbaka och se en sliten träplanka ändra färg och på något sätt form också. Så mycket roligare det är att grunda ett trappräcke och ett bord än att vika och sortera tvätt. Dottern var jätteduktig och hjälpte mig med båda. Och till skillnad från när jag målade en veranda med min storasyster så fick jag ingen färg i håret eller på ryggen :)

Imorgon ska vi måla med blå färg. Det blir ännu roligare!Vem vet en dag kanske jag fäller upp mitt staffli i trädgården, klämmer på mig en stor hatt med brätten och står och skapar under äppelträden....Fast att måla ett bord är så mycket mer avslappnande. Man tänker inte utan bara gör och låter tanken flyga fritt. Härligt.Måtte det inte regna imorgon, jag vill ha färg i tillvaron.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grått är också en färg. Min favvis tror jag

Anonym sa...

Åh, vad härligt det låter! Vill måla min tillvaro i en lugn, lugn färg där jag kan komma ihåg hur man gör när man andas och lever... ;-)

Anonym sa...

Oj, tänk om man kunde måla tillvarons färg. Då skulle jag just nu välja en pigg och frisk färg :)