onsdag 23 maj 2007

Så mycket mer att upptäcka

Nu är äntligen vår Sverigesemester klar och bokad. Men ändå.... jag längtar ut i världen och det finns så mycket mer att uppleva och se. Närmare bestämt 86% enligt den här testen.... Fast bara för att man varit i ett land så har man ju inte sett ALLT!

När vi var på en resa träffade vi ett amerikanskt par med kinesist ursprung. De hade
rest genom Europa på 14 dagar. I princip hade de blivit väckta när ledaren skrek
"We´re crossing the border to....". Mycket de såg.... Jag frågade henne vad hon sett i Sverige och hon skrattade bara...

En sådan semester vill jag INTE ha. Men några turer ut i världen vore fint. Inser att jag är helt obevandrad på Asien, Afrika och en massa härliga öar. Fiji vore nåt! Fast nu blir det Gotland i år och det är helt okej :)










4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att semestern är färdigbokad. Gotland är fint och det finns mycket roligt för Em. På Pippiland köpte jag en sockerdricka som säljaren ställde på disken. Jag bara stirrade på henne, den ska ju levereras i sockerdricksträdet!!! Det kan ju tänkas att hon tyckte jag var för gammal, men barnslig har jag alltid varit.
Var tvungen att göra testet och jag kom upp i 9%.

Anonym sa...

Jodå jag älskar Gotland. Men lägg fram en karta framför mig och jag får garanterat ressjuka. Jag ääälskar att resa. Och vad många ställen det finns kvar att utforska. Härligt! tänk om man hade sett och gjort allt, vad trist!Visst var testet kul :)
Pippiland är ett av skälen till Gotlandsresa, men också stränderna, vattnet, medeltidsveckan m.m.
Men...kan man inte få allt?

Anonym sa...

Jag tycker halva nöjet är att bläddra, drömma och planera. Jag får nästan större tillfredställelse av att boka biljetter än av själva resan.
Jag kanske ska bli reseförsäljare?

Kul karta - 14% och nästan alla världsdelar. Inte illa. Jag har inte lämnat Västeuropa ännu...

Anonym sa...

Det var en grejj som jag fastnade hos med min man. Jag var inte ensam om att kunna ligga och bara titta i en kartbok på kvällen. Jag håller helt med om att det är ett nöje att drömma och planera. Det är nog ganska många ledsna träd som fått sätta livet till för alla broschyrer jag hämtat och bara bläddrat i...
Ja, visst var det en kul karta. Nja, inte alla världsdelar. Asien, Afrika och mellanamerika är helt okända platser för mig. Kanske en dag....nu måste jag hämta en kartbok :)