måndag 14 maj 2007

Goda vänner dyker upp......

.....lite varstans och ibland i ens drömmar. Inatt drömde jag att en god vän äntligen kom på besök. Hon ville prompt gå till vårt bibliotek...konstigt. Sedan tappade jag bort henne därinne, men hörde hennes arga röst. Där satt hon i en sån där vagn som bibliotikarierna har och kör böcker i. Med böcker runt ben och rumpa och benen hopvikta mot kroppen viftade hon arg med armarna och skrek något om - Försäkringskassans idiotiska j-a regler! Bibliotikarien svarade: - Passa dig du annars så anmäler jag det du sagt till F-kassan och så får du inga pengar!

Efter att de åkt slalom med kundvagnen några vändor så klev hon äntligen ur. Då var hon och bibliotikarien bästisar. Jag blev sotis.... Till slut skulle vi gå hem till mig, men när vi kom hem till vår gata så gapade ett stort hål där vårt hus stod. Iiiiiih! Då vaknade jag febersvettig med min dotter sovandes på min mage.

Kan det vara så att jag läst för mycket av Metterillions husproblem? Känner verkligen med henne och det kom in i drömmarnas land.

I verkligheten.....regn, regn, regn. Tråkig dag när jag bara varit sjuk och vädret dåligt. Fast heltråkigt blir det ju aldrig när dottern är hemma förståss. Hon ryckte ett hårstrå från mitt huvud viftade det runt mig och utstötte konstiga ord typ : - GRdsaala brsadlamapanakang! Och sen såg hon helnöjd ut. - Vad gjorde du? frågade jag. - Trollade dig frisk förståss! sa hon förvånat, som om jag var helknäpp som inte fattat läget....

Har just läst ut en Harlan Coben-deckare. Konstigt har gillat alla jag läst utom den här, kan det vara för att jag är sjuk och gnällig? Vem vet..får väl läsa om den om några år!

Nu hägrar boken om Svitjod som ligger på bibblan och väntar på mig. Kanske jag kan lura mannen att åka dit ikväll. Om jag tittar snällt och blinkar förförsikt med ögonen.....Näääe då skulle han bara försöka pilla ut skräpet och undra vad det var för fel. Kanske jag ska göra nån god mat....eller beställa. Hm...svåra tuffa beslut att fatta idag.

Jo, en sak har faktiskt hänt idag. Är nöjd med mig själv. Jag har skrivit ner en del uttryck och roliga ord som jag tänkt ut. Sen har jag klippt dem till lappar och lagt i en inspirationslåda. Smart va? Fick tipset av en vän. Så nu kommer jag alldeles säkert att spotta ur mig massor med krönikor, noveller och kanske kanske en liten roman? Drömma får man även i vaket tillstånd. Tur det!

1 kommentar:

Maria Papoila sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.