tisdag 8 maj 2007

Upp och ner samt lite blues

En härlig helg har vi haft. Med mycket sol, skratt och prat med östgötavänner. Vi hann med en heldag på zoo. Emily förvånade stort med att glatt hoppa upp i Fantomens knä....två gånger. Vi var även vid äventyrsgolfen och givetvis provade vi lite fika och glass. Härligt var det också här i trädgården där vi grillade. Albin fick en liten bur att vara utomhus i. Han blev väldigt aktiv och smaskade i sig ett antal maskrosor. Barnen satt länge och tittade på honom.

Natten till måndag ockuperade Albin mina drömmar igen. Den här gången sträckte han på sig och bankade på burväggarna ordentligt. När jag tittade i terrariet låg hans skal i vattnet och albin själv var en jättestor boaorm som höll på att spränga sönder buren. Är det någon som vill byta drömmar med mig så går det väldigt bra. Jag tassade upp mitt i natten och kollade...han var fortfarande en sköldpadda, puh. Eller kanske jag skulle skriva av mig mina mardrömmar och se om någon vill köpa såna hemska historier :)

Nu har vi sjukstuga härhemma. Det hostas och snörvlas i alla vrår. Bara Albin som verkar frisk.

Borde försöka skriva på mitt novellslut...men det verkar aldrig som om inspirationen kommer....nu kanske...nej...nu...nej...loggar nog ut och lägger mig ett tag.

Slut för idag, tack för idag!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan byta drömmar med dej. Har funderat på att skaffa orm, men det var så många som inte skulle hälsa på mej då.
Krya på er.

Anonym sa...

Men hallååååå va kul och läsa... Har aldrig läst en blogg tidigare. Hm! Känns som jag är ute och cyklar. Hi hi...

Jaha, är det nu meningen att jag oxå ska bli en sån där Bloggare eller vad det nu heter?! :O

Anonym sa...

Det är Sevim som skrev det tidigare inlägget eller kommentar!!!
Vet ju inte vad sånt kallas.

Anonym sa...

Tja Åsa! För min del får du gärna skaffa orm...fast jag inte fattar varför man vill ha en sån. Och jag kan ju ändå inte hälsa på dig för du har katt :)
Fast utomhus går ju bra...men har du orm så ses vi på tisdagar som vanligt :)
Sevim, du behöver inte skriva egen blogg. Helt ok om du kommenterar här så utökar vi vår kommunikation med sms, telefon, träffar med blogg :)
Roligt att ni skriver!
Det du skriver till mig Sevim är en kommentar, det jag skriver på min blogg är ett inlägg. Mer vet jag inte - är debutant här vettu :)
Ha d gött!