torsdag 31 maj 2007

Majböcker

Böcker lästa under maj månad 2007
Svårfångat byte/Janet Evanovich
Lättsam bok med lite spänning, lite kul och lite fånig romantik....ingenting som stannar kvar, men bra läsning när man är sjuk.

Olivia Joules fria fantasier/Helen Fielding
Rolig bok med en hel del skratt. Som ovan, en bok som är lättsam men inte direkt gör något bestående avtryck.

Fula fiskar/Patricia Cornwell

Hon har skrivit böckerna om rättsläkaren Kay Scarpetta. Den här boken är nummer två om sydstatspoliserna Hammer, West och Brazil. Spännande men lite abrupt slut.


Lars&Urban och pudelstjärnan/Eva Dahlgren
Roligt att läsa Eva Dahlgrens barnbok. Den var kul, men inte så nydanande som baksidan lät påskina.

Sucka mitt hjärta men brist dock ej/Mark Levengood
Mark är underbar. Hör hans röst när jag läser. Både tankeväckande och skrattframkallande.

Borta för alltid/Harlan Coben
Spännande men....jag vet inte. Kändes inte alls jobbigt att lägga den ifrån sig emellanåt och hans böcker brukar jag vilja sträckläsa. Påminde väldigt om en av hans andra böcker också...Rekommenderar den inte, men hans andra böcker.

Brännmärkt/Catharina Ingelstam-Sundberg
Överskattade recensioner tycker jag. Var så nyfiken på den historiska händelse hon grävt upp, men det kändes som den var en bihistoria till huvudpersonen Anne Persdotters kärleksaffärer.

Det här är inte jag/Eva F Dahlgren
Berättelse om utbrändhet i romanform. Bra och dagsaktuell bok. Mycket känns verkligt och bra beskrivet. Skulle velat att hon fortsatt längre. Kanske en ny bok - del 2?


Inga kommentarer: