torsdag 10 maj 2007

Ja må jag leva! Hurra!

När jag skulle skicka räkning för senaste krönikan insåg jag att jag har jubileum. Nu har 25 av mina krönikor blivit publicerade. Känns lite kul faktiskt :)

Annars....bara Albin är frisk hemma hos oss. Han fick bada igår och jag försökte väga honom efter badet. Det visade sig vara jättesvårt. Han verkar ha likadan syn på vågar som jag. Vår våg är dammig eftersom vi aldrig använder den. Albin kastade sig av den så fort han kom dit. Så hans vikt liksom min verkar förbli hemlig.

Egentligen börjar det bli dags att skriva en ny krönika och kanske även få till ett eventuellt bidrag till en skrivartävling...men så hamnade jag här. Samma flyktmentalitet som till vågen tror jag. Jag har redan erkänt det - jag är en skjuta-uppare. Just nu känns det mer lockande att spana på Albin som försöker lyfta en stock i terrariet. Oj, han kunde!

Visst har jag ett oerhört spännande liv. Bäst jag slutar skriva innan du som läser har somnat och tryckt ner alla tangenter på datorn. Vill inte orsaka datorkaos för någon.

Ha det gött!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis.
Det är kul att läsa dina krönikor och det mer privata. Ibland skrattar jag så tårarna sprutar och magen krampar (förlåt) men ett gott skratt förlänger ju livet.
Våg?... hmm vänta ska kolla ordboken.. aha en sån.
Du har ett spännande liv och jag somnar inte. Det blir inte roligar än man gör det till. Jag kan studera katterna hur länge som helst när dom hittar på nåt korkat. Nu somnar väl du när jag skrivit om mitt spännande liv.
En fundering... Går klockan rätt på din blogg? Min klocka är 15:05
Krya på er (igen)

rika sa...

Hej Åsa!
Vad kul att jag kan ge dig lite skratt och förlänga ditt liv :) Tja det där med tiden...det beror väl på vilken tidszon man anse sig bo i...jag ansåg mig tydligen bo i stillahavstid eller västasmoansk..fniss..men nu har jag hamnat tebaks i västeuropa.
Jag fick en bild i huvudet av idag. Där sitter jag i mitt hem och glor på en sköldpadda och du i ditt hem och glor på katter....kan verkligen någon av oss avgöra om vi lever ett spännande liv ;)
Vad tror du Angelina Jolie skulle säga? Inte för att hon är min idol...bara den jag tänkte på när jag titta på Albin....varför? Tja..associationer är fria :)

Anonym sa...

Hej Rika.
Tack för att du inte tar illa upp att jag asgarvar med din blogg.
När jag är utomlands brukar jag få hemlängtan efter en vecka-10 dagar på en 14 dagars resa, men jag drömmer o längtar bort flera månader innan resan blir av. Min tidszon är nog HEMMA.
Sorry.. vem är Angelina Jolie? Författare.. musiker.. Titta på Albin? Styrketränare.. Ska söka på nätet nu...

rika sa...

Hej Åsa!
Angelina Jolie som spelar tuff actionbrud på film. Adopterade barn i Afrika och blev sedan med barn med Brad Pitt och födde barnet i Afrika....i sjukhus de abonnerade :)

Anonym sa...

Grattis!