onsdag 9 maj 2007

Måste man välja.....

Läste just på en väns blogg om att välja....ibland är det jobbigt att välja om man ska vara glad eller arg också.... Idag t.ex mår jag och lillan jättedåligt och vi måste nog till en doktor imorrn. Får man ändå tycka att det är rätt mysigt att vara hemma med en liten sjukling? Fast man mår pest själv också....

Och så kom min krönika i tidningen. Eftersom jag är stående krönikör ska jag bli publicerad var 5e vecka, sa vi från början. Men det har blivit var 3e vecka. Och nu blev det 3 veckor på raken. Då ska man väl bli jätteglad? Det blev jag, men sur att rubriken var ändrad... Vaddå..."Varför är så många allergiker?" Det är väl ingen kul rubrik....:( så nu är jag sur, glad, sjuk och nöjd på en gång...går det? Näe...blev mest trött förståss...

Fast jag är rätt glad på Ina som fick mig att skriva en blogg. Det var ju tänkt att bara bli för mina krönikor. Men jag kan inte låta bli att skriva av mig lite annat. Jag som aldrig varit någon dagboksskrivare... Nu måste jag gå in och glutta om någon kommenterat. Eller hur sidan egentligen ser ut... Har ändrat mall 3 gånger redan. Fånigt va? Bara för att det var kul! Har nog saknat att hålla på med hemsidor och programmering och sånt fast jag inte visste det. Det här är ju en mycket enkel och snabb variant.

När jag gjorde bloggen trodde jag nog att det skulle bli mest för de som vill läsa krönikan men som inte får tidningen. Men jag fick en bonus! En vän som jag inte haft kontakt med på länge kommenterade bloggen. Jag blev jätteglad! Kanske kan man knyta kontakt igen med distans-vänner?

För där är också ett eländigt val.... Hur ska man välja med sin tid? När man har vänner i flera städer som man vill behålla och samtidigt vill skapa sig ett liv i sin "nya stad". Måste man välja då? Som vanligt vill jag ha både och!

Men du, tant bruun, om du förstår att jag skriver om dig så har jag inte valt bort dig. Det låter fånigt, men jag tänker ofta på dig och hur du och sambon har det. Jag blev jätteglad när ni kom på mitt lugna kalas förra våren. Vi har pratat flera gånger om att åka och hälsa på. Men så blir vi alltid sjuka och det känns knepigt att planera och sen boka av. Då är jag rädd att folk tror att jag inte VILL fast jag ju VILL så gärna så det bubblar i mig. Kanske kan det bli av med ett besök i sommar. Vad tror du?

Nu sitter jag och undrar om det finns regler för bloggare. Får man rikta sin blogg till en annan bloggare? hmmmmm....många filosofiska frågor när man har feber. Vad klok och djup man blir!

Bäst jag slutar, innan nån anmäler min blogg som skadlig :)

Kram alla nya och gamla goda vänner!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror det finns nåt som heter PUL som bestämmer litegrann och säger att man inte får skriva om en annan person (en som är klart definierad alltså) utan dess tillåtelse. Men att skriva till nån vet jag inte.

I min bloggvärld är det den som har bloggen som bestämmer reglerna. Så tex - i min blogg har jag alltid rätt, hur fel jag än har. Bra va?! :)

Ser fram emot att åka till Irland med dig. M vill nog oxå med skulle jag tro.

Anonym sa...

Hej på dig. Jag tycker det är du själv som får bestämma vem du riktar din blogg till.
Så länge man inte ägnar sin blogg åt att sitta och vara elak mot en person eller så. Tycker jag.

Anonym sa...

Hej på er båda!
Nej, sitta och vara elak mot en person i min blogg är inget jag har planerat :)
Ibland så skriver fingrarna liksom av sig själv och i bloggen skriver jag bara rakt av utan att redigera eller formulera om det jag skrivit. Befriande skönt!
Låter härligt att alltid ha rätt någonstans här i livet!
Iiiiiiiiirland....reeeesa....låter härligt. Just nu snyter jag bara barn, mig själv och stöttar sjuk man. Bara Albin är frisk :)